NOVÁ APLIKACE RUCE NA PRSA PŘIPOMÍNÁ ŽENÁM VHODNÝ TERMÍN SAMOVYŠETŘENÍ

Že je právě nejlepší čas na samovyšetření prsou upozorňuje nyní ženy a dívky jejich mobilní telefon. Speciální aplikace do chytrých telefonů s kalendářem i názorným postupem samovyšetření je od začátku září zdarma ke stažení na webu www.rucenaprsa.cz, v Apple App Store nebo v obchodě Google Play. Tohoto důmyslného rádce vytvořila obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius v rámci projektu Ruce na prsa, jehož cílem je poukázat na vysoký výskyt rakoviny prsu a zdůraznit význam pravidelného samovyšetření při prevenci.
Během téměř roční kampaně, kterou iniciovaly samy onkologické pacientky, putoval stánek Ruce na prsa po 18 obchodních centrech po celé ČR. Na speciální maketě prsou se zde naučilo postupu samovyšetření téměř 4000 žen. „Překvapil nás velký zájem dívek a žen nejen přímo v centrech, ale i na našem webu a FB profilu, a hlavně jejich snaha udělat něco pro své zdraví“ uvádí ředitelka Dialogu Jessenius, Michaela Tůmová a dodává. „Ženy se často vymlouvají, že v dnešní uspěchané době nemají čas a snadno zapomenou. Proto jsme vytvořili tohoto pomocníka do mobilu, který jim každý měsíc připomene, že teď je ta nejlepší doba najít si deset minut na samovyšetření.“ Jednoduchá a přehledná aplikace nabízí kromě kalendáře i detailní popis samovyšetření, včetně odkazu na odlehčenou formou zpracované instruktážní video a tipy, kam se obrátit pro odbornou pomoc, pokud při vyšetření ženy zjistí problém.
Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“
Po letošním úspěchu kampaně bude road show Ruce na prsa pokračovat i v roce 2015, a to nejen v České republice, ale i na Slovensku. Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius bude probíhat ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.
Více informací o projektu na www.rucenaprsa.cz

Komentáře